Maal Idees

Speletjies moet deel wees van leer, voel ek. Ek soek die lekkerste maniere om iets te leer. Oor die laaste ses jaar, het ek baaaaie metodes, webwerwe, boeke en prettige idees probeer om maaltafels vir my kinders te leer. Hier is ‘n lysie van hulle.

Begin by die begin. Leer eers in 2’e tel.

Ek gebruik ‘n dier speelding om te hop oor die ongelyke getalle. Die tier tel in 2’e.

Ek skryf met bordkryt op ons teëls 1 tot 20 sodat my dogter moet hop oor een teel en besef sy ‘skip’ elke tweede nommer. Sy spring van 0 tot 2 en van 2 tot 4 tot 6. Dit help die aanleer van die rympie, 2 4 6 8 10. Groot motoriese beweegings saam met die rympie help die brein dit onthou. En dis groot pret! 😄

Maar dit verduidelik nie wat maal is nie. Kinders moet groepies van goeters maak en dan tel. So ons het lekkers gebruik. Jelly tots of Astros of enige lekkertjies. Vanuit die bondel, groepeer twee twee sweeties saam. Dus kan die kind sien, nou tel mens hoeveel lekkers daar is, maar vinniger as een vir een. 2 4 6 8 10.

Tel in 3’e met lekkers

Eetbare Maaltafels

Jy kan ook krale, blokkies, rosyntjies, albasters, klippies, enig iets, gebruik om te groepeer. Oaties op ‘n sosatie stok of spaghetti is eetbare groepering. My voorbeeld is van sommetjies maar natuurlik kan mens dit in groepies van 2 of 3 ook maak en dan tel 2’e of 3’e.

Ons gebruik baie ons vingers vir maaltafels leer. Hier is die 9 maaltafel Vinger Metode! So helpvol! https://www.facebook.com/watch/?v=401957140396036

Nog lekker maalsomme.

Kompetisie Speletjies

Ek het al so baie speletjies met my kinders gespeel om hulle te help om die maaltafels te leer. So baie! Hier is een waar ek die antwoorde op stukkies lap geskryf het met ‘n merker. Die lap om teddiebere en sagtediertjies vasgemaak het. En dan die kinders hul maaltafels gevra. 7×7, 3×9, 7×8 ens, en dan moes hulle vinnig soek vir die beertjie met die antwoord. Twee sussies beteken ook kompetisie! So die eerste een om die antwoord te vind, wen! Later, bodder hulle nie om die speelding op te tel nie, hulle trap sommer daarop! Arme teddie!

Ander kompetisie speletjie was weer buite op die stoep. Twee sussies staan langs mekaar en ek staan 10 teëls weg van hulle af. Ek roep uit maalsomme: 2×8 is ? Eerste een om reg te skree, kan een teël vorentoe spring. Hulle was baie na aan mekaar. Dan kry Ilani een reg, dan is Janéy vinnigste. Eerste een by my wen! Dit was baie pret!

Kaart speletjie: 24

Kodes

Kodes is ‘n unieke manier om maaltafels te leer. Daars’ n spioen wat in ons almal skuil. So gebruik kodes om maaltafels vars te hou. Hier is twee voorbeelde:

Elke sweetie verteenwoordig ‘n nommer. Maal twee lekkers saam is dan dieselfde as om sekere nommers saam te maal. Selle met die plaasdiertjie speelgoed.

Melkbottel doppies

Ek het vir weke, (wel meskien net een week, want melk gaan vinnig in ons huis) melkdoppies en die skroefie waaraan hulle vasgedraai was afgehaal van die leë melkbokse. Julle het seker hierdie al op Pinterest of daardie oulike videos gesien. Dis baie moeite maar dit hou vir ewig. So nou kan die kinders dit doppies afskroef en daar lê die antwoord onder. Daarom was wit plakkers nodig. Ons het die name tag plakkers vanaf Pappa se kantoor gekry. Dit gebruik ek nogals gereeld vir tuisskool dinge. En dan die polystyreen weggooi bordjie. (Verskoon my Engels asseblief, ek ken nie al die mooi Afrikaanse terme vir die goed nie.)

My dramtiese kind. Sy sê sy wil nie hê dat die videos boring moet wees nie. 🙈😜

Speletjies

Ek het baie gebruik gemaak van speletjies wat ek aanlyn gevind het of in hierdie boek deur Peggy Kaye.

Peggy sê: Children throw themselves into playing games the way they never throw themselves into filling out workbook pages.

Daar is ook speletjies om te koop by Teachers pay Teachers. Ek het maaltafel speletjies soos hierdie afgelaai daar. Volg die skakel om dit self aan te koop. Of soek vir gratis speletjies op dieselfde webblad.

Nog ‘n speletjie was legkaart maaltafels. Ek knip en lamineer twee halwe van ‘n legkaart en steek hulle in die huis weg. Weer, kompeteer my meisies om so vinnig as moontlik die legkaart stukke te vind en dan te bou. Eerste klaar wen. Skakel vir die legkaart maalsomme is https://lifeovercsstore.com/products/multiplication-fact-puzzles-for-multiples-of-1-10

Rympies en Stories

Nog ‘n manier om maaltafels te leer is deur rympies en stories. Times Tales is’ n gewilde webwerf met stories vir elke maalfeit. En dit rym. Dis wel Engelse stories. Maar die prinsiep kan vertaal word na Afrikaans. Elke nommer het ‘n karakter.’ four’ is ‘n ‘door’, five ‘n hive en so word die stories gebou rondom die nommer karakters. Meskien moet ek bietjie dink aan Afrikaanse stories. 🤔’Maal Verhaal’ of ‘Malle Maaltafels’. Mens moet betaal vir Times Tales, maar as jy iets soortgelyks soek, heeltemal gratis, gaan kyk by https://www.multiplication.com/learn/learn-multiplication-facts

Janéy sê twee maal rympies op met beweegings.

Skootboek (Lapbook)

Janéy het ook ‘n maaltafel skootboek gemaak. Kunstige manier om al die maalfeite in klein boekies te sit binne in’ n plakkaat lêr. Dus knip en plak en gom sy die mini-boekies aanmekaar en leer hopelik die maaltafels soos sy dit doen. Ons het nog die skootboek iewers. Laai dit gratis af by https://www.homeschoolshare.com/multiplication_facts.html.php

Minecraft Multiplication

Vir die van julle wie se kinders ook Minecraft mal is, laai die speletjie af. Dit kombineer maaltafels en Minecraft! Dis ‘n bordspeletjie! Gratis, druk uit, knip uit en speel! https://royalbaloo.com/minecraft-multiplication-game/

Maal Apie

Ons het die maal apie apperaat aangekoop by Jolene Marshall 084 257 8790 vir slegs R250! Video van hoe dit werk is https://www.facebook.com/watch/?v=506765276933712

Tabel

Janéy het die tabel gemaak in 2018, toe sy 10 jaar oud was. Mens sit jou vinger op die dwars rye en die vertikale kolom en dan waar jou vingers ontmoet, is die antwoord. Dis ‘n wonderlike hulpmiddel vir wanneer die kind ander wiskunde doen en hulle maaltafels nog nie ken nie. Dan kyk hulle op die tabel. So 4×2, kind sit vinger op enige 4 bo en 2 aan die linkerkant. Volg die kolom met die vingers tot hulle ontmoet by 8.

Ek sou dit self netjieser kon doen of die uitgedrukte een gebruik. Maar Janéy het hierdie self gemaak, sodat sy dit meer geniet om te gebruik.

Toeps (Apps)

Soek vir Times Table games in die Play Store op jou foon. Ook onder Multiplication games is daar nog. Apps wat vandag se kinders se aandag behou en iets leer! My tipe toeps!

Dink julle sal saam stem dat ons baie kreatief was oor die jare en regtig hard gewerk het aan maaltafels. So ken my kinders hulle maaltafels? Nee! Steeds nie! Ek sug soveel keer terwyl ek hierdie blog post tik. Om te dink dat al hierdie buite-die-boks maniere nog nie my kinders gehelp het om hul tafels te ken nie! Ek dink my fout was om dit nie in te oefen nie. Ons sou een dag die aktiwiteit doen. Die speletjie een keer speel vir die video. Als net een keer op ‘n dag tussen weke van ander werk. Ek is nie konsekwent nie. Ek raak verveeld om die selle goed elke dag te vra. Of ongeduldig dat hulle steeds nie die selle maaltafel kan onthou nie! Ek het dan dit uit my kop geken teen… Kan nie onthou hoe oud was ek nie. Kan onthou hoe my pa my gevra het. Gereeld, oor en oor, voor bed tyd. Dink ek was 12 gewees.

Repetisie. Dis wat ek mis!

Liewe leser, hier is die oulike idees vir julle. Watookal julle doen, doen dit gereeld. Elke dag. En mag julle meer sukses behaal as ek!

Leave a comment