Lekker lag L-week

Ek kan voel ek raak moeg. Ons is so halpad deur die kwartaal en ek wil net slaap. Dit help nie dat ek nog omtrent 4 keer ‘n nag opstaan vir liefiekind nie. Maar ek het ontdek wat my energie en lus maak vir homeschooling: ‘n lekker taak of klein projek. So lank ek iets interessants het om aan te werk, is my aandag daar! Ek is maar baie soos ‘n kind in die opsig, lol!

20140215-094439.jpg

Liniaal werk

Maandag het ons klomp liniaal werk gedoen. Ek het lyne in Janéy se boek getrek en en toe moes sy hulle meet met die liniaal. Dan loer watter lyn is die langste.

Die volgende dag moes sy items meet soos die uitveer, die CD en die potlood. Kleinsus Ilani het ook bietjie lyne getrek met ‘n liniaal. En haar naam geoefen.

20140215-095355.jpgAnder wiskunde werk is die nommerlyn wat ek aan my oudste bekendgestel het die week. Sy moes heelwat sommetjies uitwerk met die hulp van die nommerlyn.20140215-094943.jpg20140215-094954.jpg

Vir die lekker, het ons die L en l met litchis en liquorice lekkers uitgepak en toe geweeg watter van hulle is die ligste.

20140215-095013.jpg

Weeg die lekkers

Goeie luister vaardighede is prysloos vir grootmens lewe, so ons oefen gereeld om te luister en onthou. Hiers ‘n lysie luister oefening wat ons die week gedoen het.

Luister oefeninge:
Pak speelgoed wat ‘n geluid maak saam met enige musiek instrumente wat jy het langs mekaar uit. Laat sussie haar oë toemaak of blinddoek haar vir meer opwinden en dan maak drie geluide na mekaar. Kundiges sê ‘n kind moet soeveel goed kan onthou soos hul ouderdom. Dus 3 geluide as sy drie is en 6 as sy ses jaar oud is. Blinddoek kom af en dan moet sy die drie intsrumente/speelgoed uitsoek en in die regte vilgorde pak van die geluide wat sy gehoor het.

20140215-093638.jpg

Diere geluide Luister speletjie

Dis die lekkerste om met konkrete items te werk maar jy kan ook prentjies gebruik en die geluide maak met jou mond. Byvoorbeeld, ‘n plaas toneel met klomp diere in. Bespreek al die diere en maak die geluide saam terwyl haar ogies oop is. Maak dan ogies toe en jy maak weer drie of so dier geluide. Dan wys sy jou met jou vinger wat sy gehoor het. Die is ouditiewe geheue speletjie en help baie vir toekoms lees vaardigheid. Kinders moet klankies kan hoor en herken met hul oë en onthou om ‘n woord te bou.20140215-095035.jpg

Nog lekker luister en onthou speletjie is die waar jy winkel toe gaan en die inkopie lysie al hoe langer maak. Ons het dit gespeel met ons kos speelgoed. Janéy het haar oë toegemaak en ek het bv pizza, eiers, melk, lemoene en druiwe gekoop. Sy moes dan die kos uitpak in die regte volgorde.

Gebruik ook al die Luister en Lees CD-storieboek kombinasies wat jy jou hande op kan lê. En Lollos liedjies is altyd lekker! Hulle sing ‘Lief vir Lees’ op DVD 4.

Ons het lekker oor ons lyfies gesels. Ek het besluit om te leer oor die longe (al begin lippe en lewer ook met L). Die Klein Slimkoppies ontdek die Menslike Liggaam het een goeie prent in van die longe, maar die boek wat baie oulik gehelp het om te verduidelik wat die longe doen, was ‘How my body works – Breathing’.

20140215-095156.jpg20140215-095212.jpg20140215-095226.jpg

Daars ‘n goeie prentjie van die bloedselle wat koolstof dioksied kom aflaai in die longe en nuwe suurstof gelaaide bloed weer die bloedhaarvate binne loop. Ek het verduidelik dat daar nie regte sulke ‘mannetjies’ in ons lyfies is nie, maar dit help om ‘n visuele voobeeld daarvan te sien.

Ek het geGoogle om ‘n video te soek om vir die kinders te wys hoe werk ‘n long. Hiers die link. Toe wou ek ‘n eksperiment doen om te kyk hoe werk ‘n long. Dit was ook online. Ons het hierdie eksperiment probeer. Dis ‘n great webwerf! Science Sparks. Lekker loer!

Ons eksperiment het nie presies soos hulle s’n gewerk nie. Ek kon nie die ballon oor die onderste kant van die geknipte Coke bottel trek nie. Toe soek ek ‘n kleiner bottel en ‘n plastiek Energade het beter gewerk. Ons het ook nie ‘n strootjie gehad nie, toe gebruik ons sommer ‘n inspuiting sonder die in-spuit-ding. (Sien die foto.) Die ballon onder aan die bottel verteenwoordig die diafragma en soos mens inasem, rek jou diafragma afwaarts en jou longe word vol lug. Die een ‘long’ balon in die bottel het nie onsettend baie groter geword nie. Nie genoeg dat my kinders kon verbeel hoe die longe ‘expand’ nie. Maar as ons ons hande bo die inspuiting buisie plaas, dan kan ons voel hoe die lug weer uit’asem’ wanneer mens die diafragma-ballon los. So ek twyfel of hulle die hele konsep gesnap het. Hierdie was moontlik ‘n eksperiment meer vir mamma se genot as die liefie s’n.

20140215-133342.jpg20140215-133352.jpg

Ons het al die leeu boekies en stories wat ons het gelees. Ook van Daniel en die Leeukuil! Daar is heelwat programme oor Leeus op National Geographic op die oomblik, so toe ‘tape’ ek almal en sit een middag vir die kinders aan. Letwel, moet nie The Lion’s Game vir jou kinders wys sonder dat jy naby is nie! Dit kan nogal geweldadig raak! Leeus is wild en kan soms tot soos kannibale optree! Gelukkig was daar makker leeu stories. The Lion Whisperer is ons eie Suid-Afrikaner Kevin Richardson wat sommer saam met sy leeus lê en hulle lywe kielie! Glad nie die werklikheid van wilde leeus nie. Nie regtig my kinders se aandag lank behou nie.

20140215-095246.jpg20140215-095254.jpg

Toe onthou ek lensies! En het ‘n pak rooi lensies in die spens uitgehaal. 20140215-095308.jpg20140215-095324.jpgEn besluit om hartjies van lap te maak en te vul met lensies. So in plaas van boontjiesakke, is hulle harte-gevormde lensiesakke. 🙂

Ek het gesukkel om my oudste van die rekenaar speletjies weg te skeur. Ek en een keer in ‘n Kinderwerf pretpak, Loebie rekenaar speletjies ontvang. Ek is nie mal oor die draak karakter nie, maar hier bou sy lekker rekenaar Loebie en lyfie legkaart. Rekenaar vaardighede verskil natuurlik van ‘touch-screen’ vermoë, met die muis en beheer van die pyltjie. Maar ek moes giggel toe my drie-jarige haar vinger op die laptop skerm plaas en die pyltjie so probeer beheer.

20140215-095337.jpg

Die highlight van die week was verseker die Ligtoring! Een middag (sonder enige vooraf beplanning) het ons begin om te werk aan ‘n lighuis. Ons het al lank hierdie harde karton buise ontvang in die pos toe ek posters bestel by Immergroen Ouerskap. En gelukkig het ons wit en rooi verf gehad. Oupa Roy het foto gestuur van homself langs hulle plaaslike ligtoring daar op hulle Engelse eiland. Na die rooi en wit strepe geverf was, moes ons plan maak vir die lig gedeelte. Daar lê in die speelkamer al dae lank, ‘n kopflits hier agtergelaat deur my broer. Die liggie het nog gewerk en toe ons dit vasmaak aan Tenike se baba speelding, word dit dadelik ‘n lig wat selfs in die rondte beweeg en liedjie speel! Ons pak als buite saam en gebruik die opblaas skip op die toneel te sluit. Die lid wat na my toe kom wanneer ek saam die kinders die lighuis bou is Elvis Blue se lied: You are my Lighthouse. Luister daarna hier.  20140215-095451.jpg

20140215-095503.jpg

Ek het sticker bestel van Fantastick en op ons spaarkamer muur geplak. Dit lees: “Live well, Love much, Laugh often.”

20140215-095513.jpg

One thought on “Lekker lag L-week

  1. Pingback: Al die Letters van die Week 2014 | Kieswetter Klaskamer

Leave a comment